שייט קיאקים בצפון – כל המידע

בכל שנה ולאורך כל השנה, מגיעים אנשים רבים אל אזור הצפון, בין אם מדובר בתיירות פנים או בתיירות חוץ. על היתרונות של צפון הארץ בכלל ושל שייט קיאקים בצפון בפרט, תוכלו לקרוא במאמר זה.

סיבות לנופש

הסיבות לצאת לנופש  הכולל אטרקציות בצפון, לינה ושייט יכולות להיות רבות ומגוונות. העיקריות שבהן הן הצורך בחופשה כדי לשבור את השגרה היום יומית, להפוך את החופשה מהלימודים למיוחדת יותר, ציון אירועים מיוחדים כגון הצעות נישואין, ימי נישואין, ימי הולדת מיוחדים ועוד. מה שבטוח הוא, שבסופו של דבר, הסיבה לנופש איננה העיקר – אלא מה שעושים בו!

למה צפון?

אטרקציות בצפון כוללות יתרונות רבים, אשר מושכים אליו תיירים רבים מתוך הארץ ומחוץ לה. אחד היתרונות הבולטים הוא הנופים המשגעים, בהם ניתן לטייל עם כל המשפחה, לשבת ולערוך פיקניק משפחתי, זוגי או קבוצתי וכמובן, ליהנות מהאטרקציות הרבות כדוגמת שייט קיאקים בצפון. כמו כן, גם פתרונות הלינה המרובים מאפשרים לנופשים להגיע לאחר שבחרו אם ברצונם לישון בבית מלון, צימר או בחניון קמפינג מסודר.

יתרונות השייט

יתרון נוסף של שייט קיאקים בצפון הוא העובדה שהוא אזור קריר יותר ביחס לשאר אזורי הארץ. היות שהאקלים הישראלי הוא חם מאוד בעיקרו, אנשים רבים נוהרים אל הצפון בימים החמים ונהנים עוד יותר מפעילויות שקשורות למים. צעידה במסלול לאורך נחל, שייט ועוד אלו הן האטרקציות המבוקשות ביותר בצפון בעיקר בחודשי האביב והקיץ.

למי זה מתאים?

כמעט לכל אחד! משפחות עם ילדים מתחת לגיל 5 יתקשו למצוא מקום, אשר יאפשר שייט קייאקים בצפון, בעיקר מטעמי ביטוח ובטיחות. יחד עם זאת, כל עוד מדובר על גילאים גדולים יותר, כולל קשישים, כל אחד יכול ליהנות מאטרקציה זו. כמו כן, ישנם מסלולי שייט קיאקים בצפון שונים, חלקם יותר רגועים וחלקם פחות, המתאימים לאנשים שפשוט אוהבים חוויות הכוללות מים, או לאנשים שצריכים יותר ריגוש.

בטיחות לפני הכל

כאשר פונים לאטרקציה בצפון מסוג זה, חשוב מאוד לדאוג לבטיחות המשתתפים בפעילות. היות שכך, ודאי תשמחו לדעת, שלפני העלייה אל הסירה תקבלו מצוות המקום תדריך בטיחותי בנוסף לאפודת הצלה וקסדה לשמירה על הבטיחות. כך תוכלו להגיע עם כל המשפחה ופשוט ליהנות מהחוויה.

הציוד הדרוש

כאשר אתם מגיעים לפעילות של שייט קיאקים בצפון ישנו ציוד שמומלץ להביא אתכם. ראשית, היות שמדובר על פעילות במים מומלץ להגיע עם בגדים, שניתן להרטיבם ואף עם בגדים יבשים להחלפה. בנוסף, אנשים רבים בוחרים להגיע עם בגד ים מתחת לבגדים לשמירה על נוחות מרבית. כמו כן, היות שהפעילות מתקיימת בשמש, חשוב להימרח בקרם הגנה ולשמור גם על עור הגוף והפנים. כמו כן יש לקחת בחשבון את נושא האטרקציות בצפון ולבוא מצוידים בהתאם מבחינת לבוש וציוד.

מיקום השייט

ישנם לא מעט מקומות, בהם ניתן לעשות שייט קיאקים בצפון ובאפשרותכם לבחור מתוכם היכן תרצו לשוט. את הבחירה תוכלו לעשות לפי משתנים שונים כגון המיקום, המחיר, הזמינות והשירות. המיקום הוא אחד החלקים החשובים בבחירה, מפני שכך תוכלו לבצע התאמה בין המסלול לבין גיל ואופי המשתתפים בשייט וכמו כן בהתאמה מלאה לשאר האטרקציות בצפון אותם תרצו לממש.

תכנון מקדים

נופשים רבים נוהגים לתכנן את האטרקציות בצפון לנופש שלהם מבעוד מועד, אך רבים גם מעדיפים להיות ספונטאניים ופשוט לבחור את האטרקציות הרצויות להם. לדוגמא קמפינג בצפון , מומלץ לוודא מראש את האפשרות לשוט במקום הרצוי מבחינת הגילאים וכדומה וגם לשמוע פרטים על המסלול המסוים. יחד עם זאת, מומלץ גם לשוחח עם צוות המקום באותו היום, מפני שמים הם דבר בלתי צפוי ולכן, בעיקר אם אתם מתכננים לשוט במסלול משפחתי רגוע רצוי לוודא, שהמסלול אכן רגוע באותו היום.