אטרקציות בצפון לחופש הגדול

החופש הגדול בפתח ואתם במתח? לפניכם רעיונות לאטרקציות חווייתיות במיוחד לחופש הגדול!

האקלים ההורי

בכל שנה, כשהימים מתחילים להיות חמים, נופלת ההבנה על הורים רבים, שהחופש הגדול קרב ובא והגיע הזמן להתחיל לתכנן את מהלכו. בכל זאת, מדובר בימים החמים ביותר בשנה וכאילו לא די בכך, אצל מרבית הילדים מדבור על חודשיים שלמים של חופש מהמסגרת החינוכית וכדי לשמור על השפיות, חשוב לעזור לילדים למלא את זמנם בפעילויות מכל הסוגים.

חשיפה לצפון
לחלק הצפוני של הארץ יש יתרונות רבים כאשר הבולט שבהם, בעיקר בעונת הקיץ, הוא מזג האוויר הנוח ביחס לשאר חלקי הארץ. כמו כן, אזור הצפון שופע מים, מהם ניתן ליהנות עם כל המשפחה וכך גם ליהנות מחוויות של אטרקציות בצפון וגם להתרענן תוך כדי מימוש החוויה.

בשביל מה בכלל צריך אטרקציות?

אחת המטרות של נופש היא לתת לנפש לנוח אחרי תקופה ארוכה ועמוסה. אם כן, בשביל מה צריך אטרקציות בצפון למשך הנופש? התשובה היא, שבמיוחד בחופש הגדול, הילדים זקוקים למשהו שישבור את השגרה שלהם וישאיר אותם עם חוויות חיוביות מהחופש הארוך כל כך.

לצנן את הקיץ
הקיץ הישראלי הוא קשוח למדי. בכל יום המעלות מטפסות עוד ועוד ולכן יש נהירה לכל פעילות שקשורה במים כמו ים ובריכה. דוגמה נוספת של אטרקציות בצפון שיכולה לעזור לצנן את הגוף היא טיול במסלולי מים באזור ואף פעילויות כדוגמת קיאקים בצפון.

על קיאקים בצפון

קיאקים בצפון נחשבת לפעילות נחשקת במיוחד ובעיקר בימי החופש הגדול החמים כל כך. מדובר על שייט, בדרך כלל בנהר הירדן ומקורותיו, בסירות קיאק. במהלך השייט, המשתתפים בו נהנים מהירטבות והתרעננות תוך כדי פעילות ספורטיבית ומהנה במיוחד. שייט בקיאקים הוא פעילות מומלצת בכל גיל ולכל המשפחה ולכן ניתן ליהנות ממנה בכל הרכב של קבוצה.

אפשרות נוספת
בנוסף לקיאקים, ניתן להוסיף פעילות מגבשת להשלמת החוויה – קמפינג בצפון. הקמפינג – לינת שטח, נותנת כלם את ההזדמנות ללון ביחד בתנאים שונים לחלוטין מאלו שאתם רגילים אליהם בבית או בנופשים מסוג אחר כמו בבית מלון וכדומה. חוויה זו היא אחת החוויות המגבשות ביותר עבור משפחה בזכות ההכרח לשהות ביחד לאורך זמן בניגוד לשהייה בחדרים נפרדים בבית.

להתחבר לטבע
מלבד קמפינג בצפון, קיאקים בצפון ומסלולי טיולים בצפון, ניתן להתחבר לטבע גם בדרכים נוספות, מרגיעות ומגבשות לא פחות. לדוגמה, תוכלו לצאת לרכיבה על סוסים, קטיף משפחתי, סדנאות שונות בטבע, טיולי רכיבה על סוסים, טיולי ג'יפים או טרקטורונים ועוד מגוון רחב של אטרקציות בצפון. היתרון של פעילויות מסוג זה הוא האפשרות לחוות חוויה משמעותית ביחד.

פשוט לנסוע 

היות שישראל היא מדינה קטנה, המרחק מקצה אחד שלה לקצה השני הוא קצר מספיק כדי שניתן יהיה לעבור את כולו בנסיעה של שעות ספורות בלבד. לכן, כשמחפשים דרך להעביר את החופש הגדול בכיף, הפתרון הנוח ביותר הוא למצוא אטרקציות בצפון שיתאימו לכל בני המשפחה ויספקו להם חוויות בלתי נשכחות וישאירו בפיהם טעם של עוד. כמובן, מומלץ לתכנן את החופשה מראש. אבל בישראל, אתם בהחלט יכולים להרשות לעצמכם גם להיות ספונטניים. פשוט לארוז ולנסוע כי בטוח תוכלו לצבור את החוויות הרצויות והנחוצות!

בחזרה ללימודים
אם אתם רוצים, שהילדים שלכם יתחילו את שנת הלימודים שלהם כשהם רעננים ומלאי מוטיבציה, חשוב לספק להם מספיק חוויות שוברות שגרה במהלך החופש. הדבר נכון בעיקר לגבי החופש הגדול, אבל גם לגבי כל חופשה אחרת, ובעיקר אם היא ארוכה כמו חופשת הפסח.